Novosti Ureda za reviziju javne uprave i institucija u Brčko distriktu BiH
25.11.2024.
SAOPŠTENJE O PROVEDENOJ REVIZIJI UČINKA “Efikasnost javne uprave u rješavanju zahtjeva građana”
Ured za reviziju Distrikta je u skladu sa Planom revizije za 2024. godinu proveo reviziju učinka pod nazivom “Efikasnost javne uprave u rješavanju zahtjeva građana”. Revizija je provedena sa ciljem da utvrdi da li je javna uprava Distrikta u procesu rješavanja zahtjeva građana dovoljno efikasna, omogućava li brzo i jednostavno podnošenje i rješavanje zahtjeva građana, te primjenjuje li princip orijentisanosti prema građanima.
Revizija je primarno bila usmjerena na ispitivanje aktivnosti koje su provodili organi Vlade Distrikta u rješavanju zahtjeva građana. Revizijom su obuhvaćene aktivnosti koje su revidirani organi javne uprave Distrikta u toku 2023. godine preduzimali kako bi osigurali efikasno, brzo i jednostavno rješavanje zahtjeva građana, kao i aktivnosti koje su dostavili revidirani organi od značaja za raniji period.
Provedenom revizijom učinka, u javnoj upravi Distrikta uočeno je:
- Da postoji izostanak značajnijih aktivnosti koje bi trebale povećati spremnost javne uprave za efikasno rješavanje zahtjeva građana, kao i spremnost za uvođenje elektronskih usluga, a što se prije svega odnosi na analizu i popis administrativnih procedura, izradu tačnog i ažurnog registra ili kataloga informacija, optimizaciju postupaka, standardizaciju obrazaca i postupaka.
- Da informacije za podnošenje i rješavanje zahtjeva građana nisu uvijek sveobuhvatne i lako dostupne, te je za dio usluga organa javne uprave Distrikta neophodan odlazak u prostorije tog organa kako bi se dobile sve potrebne informacije i obrasci za predaju zahtjeva.
- Da se zahtjevi u praksi najčešće podnose u prostorijama javne uprave, što iziskuje vrijeme i troškove koji nastaju zbog potrebe odlaska u organ javne uprave, te čekanje u redovima.
- Da su organi javne uprave Distrikta samo djelimično preduzimali aktivnosti kako bi se ranjivim skupinama građana olakšao pristup u rješavanju njihovih zahtjeva, a prikupljanje i analiziranje mišljenja korisnika o postupcima rješavanja njihovih zahtjeva se ne koristi kao osnova za unapređenje rada.
- Da podaci o blagovremenosti rješavanja zahtjeva organa javne uprave Distrikta nisu transparentni i sveobuhvatni.
- Da revidirani organi javne uprave iz uzorka nisu u potpunosti osigurali procedure pribavljanja dokumentacije potrebne za rješavanje zahtjeva građana po službenoj dužnosti.
- Da u javnoj upravi Distrikta nije pokrenut servis koji omogućava da se putem veb stranice građani informišu o statusu svoga zahtjeva koji se obrađuje u javnoj upravi, niti su građanima lako i jednostavno dostupne potrebne informacije, prije svega kome, kada i kako se mogu obratiti za informacije o statusu podnijetog zahtjeva. Sa druge strane, u Distriktu nedostaju obavještenja i informacije o mogućnosti korišćenja postojećih servisa drugih organa putem kojih se može vršiti provjera statusa zahtjeva.
- Da organi javne uprave u svom radu implementiraju određene mjere za poboljšanje pružanja usluga građanima iz djelokruga svojih nadležnosti, mjere koje se provode nisu sistemske izuzev uspostave Kataloga informacija na portalu eUprava.
Posljedice neefikasnog postupanja javne uprave Distrikta po zahtjevima građana, mogu uticati na pad povjerenja građana u rad javne uprave Distrikta, na stvaranje nepotrebnih gužvi na šalterima i stvaranje nepotrebnih troškova za građane, dodatnog posla za organe javne uprave i slično, a što u konačnici može dovesti do percepcije lošeg imidža javne uprave Distrikta.
U cilju unapređenja procesa rješavanja zahtjeva građana, revizija je dala sljedeće preporuke Vladi Distrikta:
- Potrebno je da Vlada Distrikta uloži napore kako bi se u Distriktu izradio tačan, ažuran i transparentan registar administrativnih postupaka ili kataloga informacija, izvršila analiza moguće optimizacije administrativnih postupaka, kao i standardizacija obrazaca i postupaka u oblasti pružanja usluga građanima.
- Potrebno je da Vlada Distrikta osigura preduslove za blagovremenu realizaciju aktivnosti predviđenih Akcionim planom Strateškog okvira za reformu javne uprave u BiH 2018-2027.godine u oblasti Pružanja usluga.
- Potrebno je da Vlada Distrikta uloži napore kako bi se ranjivim skupinama stanovništva olakšao pristup uslugama organa javne uprave Distrikta.
- Potrebno je da Vlada Distrikta uloži napore kako bi ispitala zadovoljstvo građana radnim vremenom i prilagodila radno vrijeme potrebama građana.
Organima javne uprave Distrikta koji postupaju po zahtjevima građana date su sljedeće preporuke:
- Potrebno je da organi javne uprave Distrikta koji postupaju po zahtjevima građana unaprijede aktivnosti vezane za pružanje i dostupnost informacija građanima u postupku rješavanja zahtjeva iz svoje nadležnosti.
- Potrebno je da organi javne uprave Distrikta uspostave interne procedure / hodograme za postupanje po zahtjevima građana, kojima će se utvrditi koraci i rokovi za postupanje u pojedinačnim administrativnim postupcima.
- Potrebno je da organi javne uprave Distrikta, kada je riječ o ispravama koje organ može pribaviti po službenoj dužnosti, uspostave procedure i prakse za pribavljanje dokumentacije potrebne za rješavanje zahtjeva građana po službenoj dužnosti.
Konačan Izvještaj revizije učinka je dostavljen revidiranim subjektima, Vladi i Skupštini, a nakon što bude lektorisan i prilagođen na sve tri jezičke varijante od strane Stručne službe Skupštine Brčko distrikta BiH isti će biti objavljen na Internet stranici Ureda za reviziju javne uprave i institucija u Brčko distriktu BiH
29.7.2024.
SAOPŠTENJE ZA JAVNOST POVODOM OKONČANJA FINANSIJSKE REVIZIJE ZA 2023 GODINU
Ured za reviziju javne uprave i institucija u Brčko distriktu BiH je okončao finansijsku reviziju za 2023. godinu za 32 subjekta revizije. Izvršena je revizija finansijskih izvještaja Brčko distrikta BiH, revizija finansijskog poslovanja za 22 budžetska korisnika, te revizija finansijskih izvještaja i revizija usklađenosti za 9 vanbudžetskih korisnika.
U revizorskom izvještaju finansijskih izvještaja Brčko distrikta BiH dato je mišljenje sa rezervom za finansijske izvještaje kao i na usklađenost. Kod budžetskih korisnika dato je 6 pozitivnih mišljenja i 16 mišljenja sa rezervom.
Nadalje, u revizorskim izvještajima vanbudžetskih korisnika u pogledu revizije finansijskih izvještaja dato je 6 mišljenja sa rezervom i 3 pozitivna mišljenja, a u domenu usklađenosti aktivnosti, finansijskih transakcija i informacija sa relevantnim zakonima i drugim propisima data su 2 pozitivna mišljenja i 7 mišljenja sa rezervom.
Ured za reviziju javne uprave i institucija u Brčko distriktu BiH je u revizorskim izvještajima za 2023. godinu dao ukupno 686 preporuka. Izvršeno je praćenje realizacije ranije datih preporuka, te je utvrđeno da je većina preporuka iz ranijeg perioda, što ukazuje da je potrebno uložiti dodatne napore u realizaciji datih preporuka, kako bi se osiguralo transparentno i efikasno upravljanje budžetskim sredstvima.
Revizorski izvještaji iz domena finansijske revizije su dostavljeni revidiranim subjektima, Vladi Brčko distrikta BiH i Skupštini Brčko distrikta BiH. Nakon što revizorski izvještaji budu lektorisani i prilagođeni na sve tri jezičke varijante od strane Stručne službe Skupštine Brčko distrikta BiH, isti će biti objavljeni na internet stranici Ureda za reviziju javne uprave i institucija u Brčko distriktu BiH i time će biti dostupni javnosti.
Registar preporuka koji je javno objavljen na internet stranici Ureda za reviziju javne uprave i institucija u Brčko distriktu BiH je ažuriran sa datim preporukama iz revizorskih izvještaja za 2022. godinu.
31.1.2024.
OBJAVLJEN KONKURS ZA PRIJEM U RADNI ODNOS NA NEODREĐENO VRIJEME - REVIZOR ZA FINANSIJSKU REVIZIJU
29.12.2023.
SAOPŠTENJE GLAVNE REVIZORKE POVODOM REALIZACIJE PLANA REVIZIJE ZA 2023 GODINU
Ured za reviziju javne uprave i institucija u Brčko distriktu BiH je u skladu sa Planom revizija za 2023. godinu, izvršio ukupno 32 revizije za budžetsku 2022. godinu, od čega: jednu reviziju Budžeta Brčko distrikta BiH, 22 revizije finansijskog poslovanja budžetskih korisnika i 9 revizija finansijskih izvještaja vanbudžetskih korisnika. Kod revizije finansijskog poslovanja budžetskih korisnika dato je 3 pozitivna mišljenja i 19 mišljenja sa rezervom. U revizorskim izvještajima vanbudžetskih korisnika u pogledu revizije finansijskih izvještaja Ured je iskazao 5 mišljenja sa rezervom, 2 pozitivna mišljenja i 2 pozitivna mišljenja sa skretanjem pažnje, a u domenu usklađenosti aktivnosti, finansijskih transakcija i informacija sa relevantnim zakonima i drugim propisima dato je jedno pozitivno mišljenje sa skretanjem pažnje i 8 mišljenja sa rezervom. U revizorskom izvještaju finansijskih izvještaja Brčko distrikta BiH dato je mišljenje sa rezervom na finansijske izvještaje kao i na usklađenost.
Ured za reviziju javne uprave i institucija u Brčko distriktu BiH je u revizorskim izvještajima za 2022. godinu dalo ukupno 671 preporuku. Postupanje po preporukama prati se po utvrđenoj kategorizaciji: realizovane preporuke, preporuke čija je realizacija u toku i nerealizovane preporuke. Sve date preporuke imaju za cilj otklanjanje uočenih nepravilnosti, unapređenje zakonitosti i poboljšanje finansijske discipline u Brčko distriktu BiH.
Ured za reviziju javne uprave i institucija u Brčko distriktu BiH je u skladu sa planom revizija za 2023. godinu izvršio i prereviziju za 32 subjekta revizije. Upućena su ukupno 32 Pisma o obavljenoj prereviziji u kojim je dato 366 preporuka.
U skladu sa Planom revizije za 2023. godinu Ured za reviziju javne uprave i institucija u Brčko distriktu BiH proveo je reviziju učinka na temu “Ekonomičnost i efikasnost upotrebe službenih vozila Vlade Brčko distrikta BiH”. Revizija je analizirala aktivnosti upravljanja službenim vozilima kod 13 organa Vlade Distrikta kod kojih su u popisnim listama evidentirana stalna sredstva - motorna vozila, za trogodišnji period (2020.- 2022. godine). Proveden je i jedan naknadni pregled u pogledu praćenja provođenja preporuka iz izvještaja revizije učinka „Upravljanje strategijama distrikta“
Ured je u skladu sa članom 12. Zakona o reviziji javne uprave i institucija u Brčko distriktu BiH, Skupštini Brčko distrikta BiH dostavio Plan revizije za 2024. godinu. U skladu sa Planom revizije za 2024. godinu izvršit će se 32 finansijske revizije za 2023. godinu i 33 prerevizije za 2024. godinu. U narednoj godini novi subjekt revizije za koji će biti izvršena prva prerevizija je Turistička organizacija Brčko distrikta BiH. Osim finansijskih revizija izvršit će se i jedna revizija učinka na temu: „Efikasnost javne uprave u rješavanju zahtjeva građana“, takođe revizija učinka planira provesti i jedan naknadni pregled provođenja preporuka izvještaja jedne od prethodno provedenih revizija učinka.
Ured za reviziju javne uprave i institucija u Brčko distriktu BiH je izvještaje finansijske revizije i revizije učinka, kao i Plan revizije za 2024. godinu objavio na web-stranici, www.www.revizija-bd.ba.
Na web stranici Ureda je javno dostupan i Registar preporuka u kome se nalaze sve preporuke koje su date revidiranim subjektima za revidirani period od 2016. do 2021. godine. Po okončanju revizija za 2023. godinu bit će poznat status preporuka iz 2022. godine, nakon čega će registar preporuka biti dopunjen i ažuriran.
3.11.2023.
26.10.2023.
STUDIJSKA POSJETA DRŽAVNOM UREDU ZA REVIZIJU REPUBLIKE MALTE
Predstavnici Ureda za reviziju javne uprave i institucija u Brčko distriktu Bosne i Hercegovine su sa kolegama iz drugih vrhovnih revizorskih institucija u BiH u periodu 16-20. oktobra 2023. godine učestvovali u studijskoj posjeti Državnom uredu za reviziju Republike Malte.
Ured za reviziju javne uprave i institucija u Brčko distriktu BiH predstavljali su glavna revizorka Selma Šadić i revizorke za reviziju učinka Ljubica Domić i Ivana Gavrić.
Posjeta je realizovana u organizaciji Razvojnog programa Ujedinjenih nacija u BiH (UNDP BiH) u okviru projekta Upravljanje javnim finansijama (Public Finance Management – PFM) koji finansira Vlada Slovačke Republike.
Cilj posjete bila je razmjena znanja i najboljih praksi između vrhovnih revizorskih institucija za reviziju javnog sektora Malte, Slovačke i Bosne i Hercegovine u pogledu obavljanja revizorskih pregleda koji se odnose na Ciljeve održivog razvoja.
Program studijske posjete bio je usmjeren na prezentaciju i karakteristike modela revizije Ciljeva održivog razvoja (tzv. ISAM model) koji je razvio INTOSAI IDI (Razvojna inicijativa Međunarodne organizacije vrhovnih institucija za reviziju), kao i prezentacije studija slučaja koje su, u skladu s ISAM principima, provele vrhovne revizorske institucije Malte i Slovačke.
Tokom studijske posjete, predstavnici Ureda za reviziju Brčko distrikta BiH su kroz prezentacije, razmjenu iskustava, grupne vježbe i diskusije, stekli uvid u dobre prakse i naučene lekcije u provođenju revizija Ciljeva održivog razvoja od kolega iz Malte i Slovačke.
10.8.2023.
SAOPŠTENJE ZA JAVNOST POVODOM OKONČANJA FINANSIJSKE REVIZIJE ZA 2022 GODINU
Kancelarija za reviziju javne uprave i institucija u Brčko distriktu BiH je u skladu sa članom 17 Zakona o reviziji javne uprave i institucija u Brčko distriktu BiH sa 08.08.2023. godine dostavila konačne revizorske izvještaje kako revidiranim subjektima tako i Vladi i Skupštini.
Kancelarija je za prethodnu 2022. godinu izvršila reviziju 32 revidirana subjekta, od toga reviziju finansijskih izvještaja Brčko distrikta BiH, reviziju finansijskog poslovanja 22 budžetska korisnika, reviziju finansijskih izvještaja i reviziju usklađenosti za 9 vanbudžetskih korisnika.
U revizorskim izvještajima kod budžetskih korisnika dato je 3 pozitivna mišljenja i 19 mišljenja sa rezervom.
Nadalje, Kancelarija je u revizorskim izvještajima vanbudžetskih korisnika u pogledu revizije finansijskih izvještaja iskazala 5 mišljenja sa rezervom, 2 pozitivna mišljenja i 2 pozitivna mišljenja sa skretanjem pažnje, a u domenu usklađenosti aktivnosti, finansijskih transakcija i informacija sa relevantnim zakonima i drugim propisima je dato 1 pozitivno mišljenje sa skretanjem pažnje i 8 mišljenja sa rezervom.
U revizorskom izvještaju finansijskih izvještaja Brčko distrikta BiH dato je mišljenje sa rezervom na finansijske izvještaje kao i na usklađenost.
Kancelarija za reviziju javne uprave i institucija u Brčko distriktu BiH je u revizorskim izvještajima za 2022. godinu dala ukupno 671 preporuku. Postupanje po preporukama prati se po utvrđenoj kategorizaciji: realizovane preporuke, preporuke čija je realizacija u toku i nerealizovane preporuke. Sve date preporuke imaju za cilj otklanjanje uočenih nepravilnosti, unapređenje zakonitosti i poboljšanje finansijske discipline u Brčko distriktu BiH.
Registar preporuka koji je javno objavljen na internet stranici Kancelarije za reviziju je ažuriran sa datim preporukama iz revizorskih izvještaja za 2021. godinu. Revizorski izvještaji nakon što budu lektorisani i prilagođeni na sve tri jezičke varijante od strane Stručne službe Skupštine Brčko distrikta će biti objavljeni na Internet stranici Kancelarije za reviziju i time će biti dostupni javnosti.
12.6.2023.
Dana 12.6.2023.godine Ured je raspisao konkurs za prijem u radni odnos na poziciji Revizor za finansijsku reviziju
26.1.2023.
Dana 26.01.2023. godine u prostorijama Ureda za reviziju javne uprave i institucija u Brčko distriktu Bosne i Hercegovine održana je 121. sjednica Koordinacijskog odbora vrhovnih revizorskih institucija u BiH sa sledećim dnevnim redom:
- Usvajanje zapisnika sa 120. redovite sjednice Koordinacijskog odbora
Izvjestitelj: VRI u BiH
- Razmjena iskustava iz tekućeg revizijskog ciklusa
Izvjestitelj: VRI u BiH
- Izvješće o radu Koordinacijskog odbora za 2022. godinu
Izvjestitelj: VRI u BiH
- Rad radnih skupina Koordinacijskog odbora
Izvjestitelj: VRI u BiH
- Organizacija zajedničkih obuka
Izvjestitelj: VRI u BiH
- Tekuća pitanja
Izvjestitelj: VRI u BiH
24.1.2023.
29.12.2022
SAOPŠTENJE GLAVNE REVIZORKE
Kancelarija za reviziju javne uprave i institucija u Brčko distriktu BiH je u skladu sa Planom revizija za 2022. godinu, izvršila ukupno 30 revizija za budžetsku 2021. godinu, od čega: jednu reviziju budžeta Brčko distrikta BiH, 20 revizija finansijskog poslovanja budžetskih korisnika i 9 revizija finansijskih izvještaja vanbudžetskih korisnika. Kod revizije finansijskog poslovanja budžetskih korisnika dato je 5 pozitivnih mišljenja i 16 mišljenja sa rezervom. U revizorskim izvještajima vanbudžetskih korisnika za finansijske izvještaje dato je 7 pozitivnih mišljenja i 2 mišljenja sa rezervom, a za usklađenost finansijskog poslovanja vanbudžetskih korisnika su data 2 pozitivna mišljenja i 7 mišljenja sa rezervom.
Kancelarija za reviziju javne uprave i institucija u Brčko distriktu BiH je u revizorskim izvještajima za 2021. godinu dala ukupno 518 preporuka. Postupanje po preporukama prati se po utvrđenoj kategorizaciji: realizovane preporuke, preporuke čija je realizacija u toku i nerealizovane preporuke. Sve date preporuke imaju za cilj otklanjanje uočenih nepravilnosti, unapređenje zakonitosti i poboljšanje finansijske discipline u Brčko distriktu BiH.
Kancelarija za reviziju javne uprave i institucija u Brčko distriktu BiH je u skladu sa planom revizija za 2022. godinu izvršila i prereviziju za 32 revidirana subjekta.
Osim finansijskih revizija urađena je i jedna revizija učinka na temu „Imovina Brčko distrikta u pripremi“. Revizija učinka je obuhvatila razdoblje od 10 godina za period od 31.12.2012 do 09.12.2021., a revizijom učinka obuhvaćeno je 10 organa javne uprave.
Svi revizorski izvještaji za 2021. godinu razmatrani su na sjednicama Skupštine Brčko distrikta BiH. Takođe, u skladu sa članom 12. Zakona o reviziji javne uprave i institucija u Brčko distriktu BiH Skupštini Brčko distrikta BiH dostavljen je plan revizija za 2023. godinu kojim su obuhvaćena 32 revidirana subjekta. U skladu sa planom revizija za 2023. godinu izvršit će se 32 finansijske revizije za 2022. godinu i 32 prerevizije za 2023. godinu. Osim finansijskih revizija izvršit će se i jedna revizija učinka na temu: „Ekonomičnost i efikasnost upotrebe službenih vozila Vlade Brčko distrikta BiH“, a planira se i izrada registra preporuka iz revizije učinka.
Kancelarija za reviziju javne uprave i institucija u Brčko distriktu BiH je revizorske izvještaje kao i Plan revizije za 2023. godinu objavila na web-stranici, www.www.revizija-bd.ba. Na web stranici Kancelarije je javno dostupan i Registar preporuka u kome se nalaze sve preporuke koje su date revidiranim subjektima za revidirani period od 2016. do 2020. Po okončanju revizija za 2022. godinu bit će poznat status preporuka iz 2021. godine, nakon čega će registar preporuka biti dopunjen i ažuriran.
10.11.2022.
SAOPŠTENJE POVODOM REALIZACIJE PLANA REVIZIJE ZA 2022.GODINU
Kancelarija za reviziju javne uprave i institucija u Brčko distriktu BiH je u skladu sa članom 17 Zakona o reviziji javne uprave i institucija u Brčko distriktu BiH sa 15.7.2022. godine dostavila konačne revizorske izvještaje kako revidiranim subjektima tako i Vladi i Skupštini.
Ukupno je revidirano 30 subjekata revizije, do sada je na sjednicama Skupštine razmatrano ukupno 8 revizorskih izvještaja, a na dnevnom redu nastavka 32. sjednice Skupštine Brčko distrikta BiH se nalazi 10 revizorskih izvještaja, čime će sa narednom sjednicom Skupštine biti razmatrano više od polovine dostavljenih revizorskih izvještaja.
Kancelarija je iskazala mišljenja o provedenim revizijama za 30 revidiranih institucija. U revizorskim izvještajima kod budžetskih korisnika dato je 5 pozitivnih mišljenja i 16 mišljenja sa rezervom.
Nadalje, Kancelarija je u revizorskim izvještajima vanbudžetskih korisnika u pogledu revizije finansijskih izvještaja iskazala 7 pozitivnih mišljenja i 2 mišljenja sa rezervom, a u domenu usklađenosti aktivnosti, finansijskih transakcija i informacija sa relevantnim zakonima i drugim propisima je dato 2 pozitivna mišljenja i 7 mišljenja sa rezervom.
U skladu sa Planom revizije za 2022. godinu, Kancelarija je provela reviziju učinka na temu: “Imovina Brčko distrikta BiH u pripremi”. Revizija je posmatrala promjene na knjigovodstvenoj evidenciji sredstava u pripremi za desetogodišnji period, a aktivnosti organa javne uprave su posmatrane do okončanja prikupljanja podataka za provođenje revizije. Revizija je izvršena sa ciljem da se utvrdi da li organi javne uprave Distrikta imaju jasna usmjerenja za iskazivanje stvarnog stanja imovine Distrikta kroz uspostavljena pravila i procedure, odnosno pretpostavke za provođenje procesa i aktivnosti u procesu stavljanja imovine u upotrebu i usaglašavanja knjigovodstvenog i stvarnog stanja imovine Distrikta. Tim za reviziju učinka je, po prikupljenim nalazima do kojih je došao, zaključio da su organi javne uprave djelimično uspostavili pravila i procedure u procesu knjigovodstvenog aktiviranja imovine Distrikta. Podzakonska ili provedbena akta Distrikta iako propisuju stavljanje u upotrebu imovine Distrikta, nisu jasna i potpuna u dijelu koji se odnosi na objašnjenje uslova koje stalno sredstvo, odnosno imovina u pripremi treba da zadovolji kako bi se stavila u upotrebu i započeo obračun amortizacije. Organi javne uprave nisu uložili napor da uspostave sopstvene evidencije imovine u pripremi, već se u svom radu oslanjaju na podatke dobijene od Direkcije sa finansije. Nalazi revizije ukazuju da knjigovodstvena evidencija Direkcije za finansije (koja je evidentičar finansijskih promjena na stalnim sredstvima) nije sačinjena na način koji obezbjeđuje vršenje analiza kojima bi se utvrdila uska grla u procesu aktiviranja imovine a na osnovu čega bi se mogle blagovremeno planirati i provoditi korektivne mjere. Organi javne uprave su u praksi neefikasni i neblagovremeni u postupku stavljanja imovine Distrikta u upotrebu što rezultira veoma niskim stepenom knjigovodstvenog aktiviranja imovine u pripremi i posljedično započinjanju obračuna amortizacije, a samim tim i tačnom i istinitom prikazivanju finansijskog položaja Distrikta. Jedan organ javne uprave je utvrdio proceduru za aktivaciju novostečene imovine, a za knjigovodstvenu aktivaciju imovine u pripremi koja je ranijih godina nabavljena i/ili rekonstruisana ili su pak vršena dodatna ulaganja ni jedan organ javne uprave nije ustanovio proceduru koja definiše nadležnosti i korake u procesu knjigovodstvenog aktiviranja imovine u pripremi. Popisne komisije (osim u slučaju jednog organa javne uprave) se nisu dodatno angažovale na utvrđivanju stvarnog stanja imovine evidentirane kao sredstva u pripremi, a slijedom toga rukovodioci organa javne uprave nisu imali blagovremenu i potpunu informaciju o imovini u pripremi koja je evidentirana na njihovoj organizacionoj jedinici. Posljedično, Centralna popisna komisija, nije imala dostatne pokazatelje i analize kako bi Vladu izvjestila o imovini u pripremi Distrikta i predložila korektivne mjere. Sa svrhom jačanja usmjerenja Distrikta za iskazivanje stvarnog stanja imovine kroz uspostavljena pravila i procedure, odnosno pretpostavke za provođenje procesa i aktivnosti u procesu stavljanja imovine u upotrebu i usaglašavanja knjigovodstvenog i stvarnog stanja imovine Distrikta, revizija je dala preporuke Vladi Distrikta, Direkciji za finansije i organima javne uprave.